İçeriğe geç

Ayıplı Mal Ve Hizmet Ne Demek

Hizmetin ayıplı olması ne demek?

Bir hizmet, sözleşmede belirtilen süre içinde başlamadığı veya kararlaştırılan ve objektif nitelikleri taşımadığı için sözleşmeye uygun değilse ayıplı sayılır. Sağlayıcı, hizmeti sözleşmeye uygun olarak sunmakla yükümlüdür.

Ayıplı mal neleri kapsar?

Ayıplı mal; sayılan unsurları taşımayan, malda aranan özellikleri taşımayan, taraflar arasında kararlaştırılan modele uymayan, ayrıca bu üründe objektif olarak bulunmayan unsurların bulunduğu mallardır.

Ayıplı mal aldığımızda ne yapmalıyız?

Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını isteme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.

Ayıplı mal tespiti nasıl yapılır?

Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.

Ayıplı mal ve hizmet nedir?

Hizmet sağlayıcısı tarafından beyan edilen, internet portalında veya reklam ve duyurularında belirtilen nitelikleri taşımayan veya kullanım amacına veya tüketicinin makul olarak beklediği faydaya göre değerini azaltan veya ortadan kaldıran esaslı, hukuki veya ekonomik eksiklikleri bulunan hizmetler ayıplıdır.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Dava masrafları, mahkemenin bir davayı yargılaması için yasa gereği ödenmesi gereken maliyetlerden biridir. Genellikle, davacı açılan herhangi bir davada dava masraflarını ödemek zorundadır.

Ayıplı mal şartları nelerdir?

Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen niteliğe sahip olmaması veya malın niteliği ve niteliği gereği sahip olması gereken özelliklerden yoksun olması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.

Ayıplı mal süresi ne kadar?

Hukuki ayıplar halinde tüketici bu ayıpları otuz gün içinde bildirmek zorundadır. Gizli ayıplar konusunda ise kanunda açık bir düzenleme bulunmadığından aynı kanunun 30. maddesi (B.K. 198) ve T.B.K. 223/2’ye göre genel hükümler uygulanmıştır. Maddeye göre bu ayıpların derhal bildirilmesi zorunludur.

Parası ödenen malın teslim edilmemesi nereye şikayet edilir?

– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.

Aldığımız ürün kusurlu çıkarsa ne yapmalıyız?

Satıcının ayıplı mal ile ilgili seçimlik haklarınızı kullanmanıza izin vermemesi halinde, satın aldığınız malın değerine bağlı olarak tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine başvurma seçeneğiniz bulunmaktadır.

Alınmayan hizmetin bedeli ödenir mi?

(Yargıtay 13.HD. 2017/1768 E. 2018/8032 K. 17.09.2018 T.) Özetle, tüketici, istediği bir hizmete ilişkin sözleşme akdedildikten sonra herhangi bir nedenle hizmeti almak istemezse, yararlanamadığı hizmete karşılık gelen bedeli almaya; ödemişse de ödediği bedelin iadesini almaya hak kazanır.

Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?

Bu gibi olası durumlarda Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesinde; “Tüketici, seçimlik haklarından biri olan malın ayıplı olması ve/veya kullanım sırasında diğer malın hasara uğraması sebebiyle ölüme ve/veya bedensel zarara uğraması hâlinde, imalatçı/üreticiden tazminat talep etme hakkına sahiptir.” hükmü yer almaktadır. Açık bir şekilde…

Ayıplı maldan kim sorumlu olur?

Satıcının ayıptan sorumlu tutulabilmesi için, ayıp, faydanın ve hasarın alıcıya devredildiği anda mevcut olmalıdır. Ayıp, teslimden sonra ortaya çıkarsa, satıcı bundan sorumlu değildir. Örneğin, mal alıcıya teslim edildiğinde ayıplı olmalıdır. Kullanım nedeniyle kırılırsa, satıcı bundan sorumlu değildir.

Satın alınan ürün teslim edilmezse neler yapabiliriz?

Buna göre, satılan malı alıcıya teslim etmeyerek temerrüde düşmesi halinde, karşı taraf borcun ödenmesi için makul bir süre verebilir veya hâkimden makul bir süre verilmesini isteyebilir. Satıcının temerrüde düşmesi halinde, alıcı Türk Borçlar Kanunu’nun 125. maddesinde öngörülen seçimlik haklarını kullanabilir.

Satıcının ağır kusuru nedir?

Satıcının, satış sözleşmesine konu malın yeni olduğu niyetiyle hareket etmesi ve alıcının hiç kullanılmamış bir ürün satın aldığı düşüncesiyle sözleşmeyi imzalaması yerine, yeni olmayan bir ürün teslim etmesi durumunda ‘ciddi hata’ söz konusudur.

Ürünün ayıplı olması ne demek?

Bu şartlar; ayıp sayılan bir ayıp bulunması, maldaki ayıp önemli nitelikte olması, ayıplı malın menfaat veya zararının alıcıya geçtiği anda mevcut olması ve tüketicinin ayıbın varlığından haberdar olmaksızın malı satın almasıdır.

Ayıplı hizmet nereye şikayet edilir?

ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.

Ayıplı kusurlu ne demek?

“Ayıp” terimi, satılan malda ortaya çıkan ve alıcının malı tam veya gereği gibi kullanmasını engelleyen kusur ve eksiklikleri ifade etmek için kullanılır.

Hukuktaki ayıp ne demek?

Hukuki ayıp: Üründe açık veya gizli bir ayıp bulunmamakla birlikte, hukuki nedenlerle ürünün kullanımının kısmen veya tamamen engellenmesi halinde hukuki ayıp söz konusudur. Ekonomik ayıp: Tüketicinin üründen faydalanma imkânını ve ürünün ekonomik değerini azaltan ayıptır.

Tavsiyeli Bağlantılar: 7 Sınıf Karışım Nedir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort escort ankara